13 évvel a diplomaosztónk után

norbi_es_en.jpg

                                        Képet készítette: nyutali Norbert

2003 szeptemberében kezdtem meg a főiskolai tanulmányaimat Szekszárdon a Pécsi Tudomány Egyetem Illyés Gyula karán (akkor még így hívták) Általános szociális munka szakán. Így lettünk Nyutali Norberttel vagyis Norbival 4 éven át főiskolai csoporttársak , barátok, majdnem minden vizsgán egy csoportban vizsgáztunk és ha emlékeim nem csalnak, akkor egy csoportban államvizsgáztunk is. 13 év után a Norbival a mai napig barátságban vagyunk és napi szinten izgulunk és drukkolunk egymásnak.

13 év alatt sok minden történt velünk, így egyikünk sem gondolta a diplomaosztónk napján mi ketten, hová is jutunk el. Teltek az évek és én tollat ragadtam és írni kezdtem, Norbiból pedig sportoló és edző lett.

Középiskolában verseket írtam , de annak írását abbahagytam. Majd 2010- és 12 között anekdoták írtam és meg is jelentek az egyik magazinban, de történetírásra egyáltalán nem gondoltam, míg be nem köszöntött 2013 ősze, és megszületett a legelső történetem: Verity, mellyel pályáztam az Aranymosáson, ami nem sikerült. 2015 novemberében az időjárás ihletett meg, majd megírásra került a legelső blogtörténetem: A ködön túl, amivel rögtön el is nyertem két különböző vándor blog ,majd olvasói díjat. 2016 tavaszán kezdtem el írni a Szövetség I. A vírus című sci-fi történetem első részét, soha nem gondoltam arra, hogy épp egy világjárvány közepén fog megjelenni. E történetemmel jelöltek és el is nyertem a Láthatatlan angyal díjat és az olvasó szavazatok alapján közönség díjazott lettem. Majd e történetem egy másik blogverseny keretében bekerült e legjobb remekművek közé és szintén az olvasói szavazatok alapján II. helyezett lett, de nincs vége, egy másik verseny keretében, szintén olvasói szavazatok alapján az év alkotása lett, három olvasói díjjal is gazdagodott. De álmomat nem adtam fel, hogy könyvem jelenjen meg és kikerüljek a könyvesboltok polcaira. Két évvel ezelőtt igaz nem sokáig szemprobléma miatt, ami a mai napig fennáll, abbakellett hagynom az egyik online magazin szerkesztését. A Lendület magazinnál voltam először vendég, majd hivatalosan is szerkesztő. Tavaly bekerültem az Érzés Irodalmi antológiás kötetbe ,majd a Verselő antológia 2019-es kötetében, Józsa Mara blogoldalán két mesém is helyet kapott az Adventi Mesekalendárium gyerekeknek oldalon, verseim is kerültek már fel e oldalra, éppúgy ,mint a Könyvmolyok szerint a világ Facebook oldalára. Meghívás keretében pedig kétszer voltam bemutatkozni a Bonyhádi völgységi Könyvfesztiválon az Amatőr tollforgatók társaságával. Idén pedig a Book Dreams Kiadó jóvoltából megjelent a Könyvem: A Szövetség I. A vírus, mely megvásárolható az ismert könyvesboltok oldalain.

Norbival egy kicsit más a helyzet, bár ha lehet azt mondani, mindketten a „ művészvilágot” képviseljük, és én igazán büszke vagyok rá. Norbi komolyabban kezdett el foglalkozni a színészettel. Hol bukkan fel Norbi? Hamarosan elárulom.

Norbi a főiskolai tanulmányaink befejezése után kezdett el érdeklődni az egészséges életmód iránt, elvégezte a Testépítő – fitness sportedző valamint Életmód tanácsadó wellness trainer képesítést. Testépítés keretében is sikereket ért el, sokszoros fittnesz bajnok lett. Többek között Hódmezővásárhelyi Kriko Kupa 5.0 Magyar bajnokság athletic open kategória bajnoka, romániai, Lugos és Temesvár Florin Teodorescu emlékverseny athletic kategória 1. és 2. helyezettje, a tatai Mad Max open verseny athletic open kategória bajnoka.

Ám Norbi életében jött egy fordulat, és Norbit beválogatták az ismertebb hazai sorozatokba, kiemelt statisztaszerepben. Én lepődtem meg a legjobban. A Facebookon automatikusan lájkoltam a feltett képeket, igaz beszéltünk vagy írtunk egymásnak, de sosem kérdeztem rá. Viszont idén nyáron az egyik kereskedelmi adót néztem (véletlenül), épp ajánló volt, amikor a szemem kikerekedett és azt hittem rosszul látok, pedig jól láttam. Norbi „nézett velem” Farkasszemet az egyik sorozat ajánlójában. Némi habozás után ráírtam, hogy jól láttam, amit láttam, és ő visszaírta: igen, jól láttam. Őt láttam a tévében.

Hosszú egyezkedések és 9 év után (együtt voltunk Kalocsán, Állásinterjún) 2020.Szeptember 20. végre újra találkoztunk. Norbi lejött hozzám Faddra, és egy kellemes beszélgetős és dedikálós délutánt töltöttünk együtt. Meglepődtem Norbin, hisz rengeteget változott, de „felismertem”

Norbi elmesélte, hogy lett színész. Pestre járt fel, modellkedni is, ott mondták neki, hogy jó karakter „ kinézete van, próbálja meg a színészetet. Itt mondták neki továbbá azt, hogy kinézetre hasonlít a Szállító főszereplőjére : Jason Stathaman-ra.  Mint ahogy mondta: „ Van egy rossz fiús karakterem” Felregisztrált a szabadszínész oldalra ( megjegyzem, én is elkezdtem a regisztrálást e oldalon) , lassan, de megcsörrent a telefon és megkapta az első szerepét. Mesélt a filmforgatásokról, hogy gyermekként Arnold Schwarzenegger volt a példaképe és szeretett volna úgy kinézni,mint a színész, és éppúgy mint engem őt is mindig is érdekelte a filmes világ.  Mesélt arról is, hogy a Drága örökösök forgatásán  Szerb kommandós parancsnokot alakított, és a szövegét bemagolta , amit  el is szúrt. Mesélt továbbá arról is, milyen a kamera előtt állni, beszélni, megszokni a kamera jelenlétét mikor veszi a jelenetet  , mikben szerepelt, hová hívták be válogatásra, a válogatások során milyen szövegeket kellett megtanulnia, hogyan kellett a válogatásra beküldeni a róla készült felvételt, sikerült e  a válogatás vagy sem.

Megajándékoztuk egymást és dedikáltunk is egymásnak. Norbi tőlem a frissen megjelent könyvemet, valamit a két antológiás kötetet kapta meg dedikálva, én pedig Norbitól egy fényképet kaptam dedikálva, amit nagy becsben tartok , kiemelt helyet kapott a könyvespolcomon-:)

Képet készítette: Márton Éva . Norbi kezében a nemrég megjelent könyvem: A Szövetség I. A vírus.

Norbit az alábbi sorozatokban láthatjuk:

Jófiúk:

https://www.tvmania.hu/sorozat-epizodok/jofiuk-1-evad-8-resz

A Drága Örökösök:

https://indavideo.hu/video/Draga_Orokosok_S01E01

Továbbá videóklippekben, reklám és úgy nevezett short rövidfilmekben ( pl: a Fuss) https://www.youtube.com/watch?v=GUBuuaTs2Hw&feature=youtu.be

Szabadulószoba

Csöre Gábor főszereplésével készült filmben a revolver és tyúkhúslevesben. https://www.youtube.com/watch?v=G_4PxLv9AGM&t=9s

 

Comedy Club ajánlójában:

https://blog.szabadszinesz.hu/hirek/2020/09/07/ez-a-produkcio-nem-johetett-volna-letre-ha-nincs-a-szabadszinesz/

 

Norbival interjút készített:

A Kalocsa tv:

http://www.kalocsatv.hu/uj-szerepben-a-kalocsai-testepito-az-aktiv-sport-utan-szineszkent-is-bontogatja-tehetseget-nyutali-norbert/

A Korona Rádió:

https://www.koronafm100.hu/a-tanari-palyatol-a-szineszetig-bemutatkozott-nyutali-norbert/

Szahttps://www.youtube.com/watch?v=TDdR__3pAGsbadszínész oldal.

A Szabadszínész blog:

https://www.youtube.com/watch?v=TDdR__3pAGs

 

Norbi lehetőséget kapott a Kalocsai Táhlia színháztól. Részt vehet a próbákon.

Én akkor lányos zavaromban elfelejtettem mondani: büszke vagyok rád!!!!

Remélem, hogy a vírushelyzet megváltozik, és a többször visszamondott könyvbemutatómat Kalocsán megtarthatom majd.