Írók kérdőíve

Én is megkaptam a kérdőívet, Dér Adri jóvoltából.

 

 

Írók kérdőíve

1. Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog stb.)?

Több fajta műfajban alkotok. Regényeket írok. Most már inkább blog keretében. Régebben pályázatokra írtam. Jött egy változás az életembe, és blogolok. Nem bántam meg.

2. Milyen zsánerekben és témákban szoktál írni?

A fő kedvenc a misztikus történetek, valahogy a vámpírok nagyon belopták a szívembe magukat. Persze, más témában is alkotok. Sci-fi és krimi, ami megindítja a fantáziámat. Készülőben van egy fantazy is.

3. Mióta írsz? Van már kiadott műved?

Alsós korom óta. Akkor születtek meg a legelős írásaim. Magával az írással komolyabban 2012 óta foglalkozom. Épp kiadás előtt állok. Az egyik misztikus történetem fog kiadásra kerülni. ( Az Örökség) Ez volt az egyik írás, amivel jelöltek a Láthatatlan Angyal díjra. ( III. helyezés. Közönség díj 2016).

4. Melyik volt a legelső írásod?

Mint már írtam a legelső írásomat alsós koromban írtam, egyik nyári szünet alatt. A nyaralási élményeimet vetettem papírra. Jöttek az anekdoták, amikből jó pár meg is jelent. A komolyabb írásom, amivel elbíbelődtem: A Verity volt.

5. Miért írsz?

Ez egy hosszú történet, egyszer elfogom mondani.

6. Hogyan találsz időt az írásra?

Mivel dolgozok, így csak hétvégén van arra időm, hogy a gép elé üljek és írjak.

7. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?

Otthon. Sajnos hétvégén van rá módom, hogy elmerüljek az írásában.

8. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?

Mindegy, csak rágjak valamit.

9. Van íráshoz használt dallistád?

Nincs. Akkor tudok a legjobban írni, ha csend van körülöttem.

10. Mit gondol a családod, baráti köröd arról, hogy írsz?

A családomban nagyon örültek annak, hogy írok és díjakat nyerek, vagy épp kiadás előtt állok. Bár, az ismerőseim körében vannak olyanok, akik egyáltalán nem értenek hozzá, nem képesek ezzel kapcsolatban felfogni dolgokat, és úgy hiszik, hogy 10 perc alatt születik meg a könyv.

11. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?

Amikor kipattan a fejemből az új történet, és nekiállok megírni az első sorokat. Majd az összes többi fejezetnek...

12. Az alkotás melyik része jelenti számodra a legnagyobb kihívást?

A történet közepe és a végének a megírása.

13. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?

Számítógép, laptop, néha papír.


14. Hogyan lépsz túl az írói válságon?

Nekiállok egy másik történet megírásának.


15. Hogyan motiválod magad az írásra?

Szerintem ilyen nincs nálam, leülök és írok.


16. Kik azok a szerzők, akik legjobban inspirálnak téged íróként?

Lőrincz. L. László

Dan Brown

Agatha Christie
17. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?

Sok van: Lőrincz L László könyvei....

Dan Brown könyvei....

Jean Sasson könyvei...

Agatha Christie Könyvei.....


18. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?

Talán az, hogy ne kapkodjak írás közben és figyeljek a vesszőkre.


19. Milyen céljaid vannak idén az írással kapcsolatban?

Könyvkiadás + remélem blog díj!!

+ 4 embert meghívni