Év végi összefoglaló 2020

Január 

Mikor elkezdődött az év, senki sem gondolta arra, hogy ez az év, mindenki számára más és különleges lesz. Én pedig pláne nem gondoltam volna, hogy a könyvem, pont egy világjárvány kellős közepén fog megjelenni.

Szokás az újévi fogadalom tétel. Én is fogadtam, kettőt is, abból csak az egyik teljesült. Szentül megfogadtam, ha törik, ha szakad, idén könyvem fog megjelenni.

Először is a Mi mesénk mesepályázat jött velem szembe. Be is küldtem két mesémet, amit elfogadtak és küldtek egy visszaigazoló lapot, amit ki kellett nyomtatni és a kezembe fogva lefényképezni. Visszaküldtem és fel is kerültem a Facebook oldalukra. Aztán egy hétvégén szembe jött velem szintén a Facebookon a Book Dreams Kiadó hirdetése. Ránéztem a kiadó oldalára és megtetszett, rájuk írtam. Pár nap után (persze szokás szerint magas lázzal és torokgyulladással feküdtem itthon) megérkezett a kedvező válasz. A bekért anyag alapján, megtetszett a Szövetség első része, bekérték az egész kéziratot, aláírtam a szerződést és beindult a folyamat. Ugyanezen a napon János, szintén jelzett, hogy a két antológia kötet bemutatója április kilencedikén lesz Tolnán. Nagyon megörültem. Alig vártam, hogy végre tavasz legyen. De sajnos a vírus közbeszólt.

Poeton is jól indult az évem. Nemcsak az oldal évértékelője dobbantotta meg a szívem, hanem rögtön két versem is felkerült az oldalra. Majd a hónap közepén még kettő.

 

Február

A február is szintén két versem felkerülésével kezdődött. Azon a napom, mikor a jósol a medve című versem felkerült a Poet oldalára, ugyanezen a napon a Könyvmolyok szerint a világ oldalra is. Nem tudtam róla, meglepetés volt számomra is, mikor szembejött velem az oldal Facebook oldalán.  Majd következő hétvégén az elfogadott két mesém, felkerült a kiíró pályázati oldalára.  Majd a hónap közepén, nagy örömömre a kiadó megemlített több bejegyzésében, hogy csatlakoztam a kiadó csapatához.  Eközben interjú is készült velem. Cica című versem is felkerült a poetra. Ám igen izgalmas volt számomra e hónap, hisz ki kellett választanom a könyvem borítóját. Nagyon nagy nehéz volt, mert sok – sok kép tetszett meg, és igen nehéz volt a döntés. Mindenképp azt szerettem volna, hogy passzoljon a történethez. Ahogy lenni szokott, az első megérzés lett a győztes. Ötből végül kettő maradt és a kiadónál is benne volt az első kettőben a szívem borítója. Első kép győzött-.)

Március

 

E hónap is izgalmas volt számomra. Hetedikén bemutatkoztam a kiadó Facebook csoportjában. Igyekeztem olyan bejegyzéseket megosztani, amivel a leendő olvasóim megismerhettek engem. Majd március tizenötödikén nagy nap volt számomra, nagy izgalommal vártam, hisz ilyenben még sosem volt részem. Lelepleztük a történet borítóját. Akárhányszor megnézem, ránézek a borítóra, mindig mondom magamnak; tökéletes választás volt.  Majd újabb versem került ki a poetra.

Imádom a Facebookot. Mindig meglepetést tud okozni, kiváltképp a Facebook oldalak üzemeltetői. Mi jött velem szemben hazafelé a munkából a Könyvmolyok szerint a világ oldalon? Hát persze, hogy a tavaly írt kis írásom a könyvről. Nagyon boldog voltam.  További öröm volt számomra, hogy a kiadó oldalára felkerült a könyvem; előkészületben státuszba. Hónap végén pedig a Nekem te vagy a vers című írásom a Poeton.

 Április

Már nagyon vártam e hónapot, hogy végre kilencedike legyen. Tolnán bemutatkozhassam a két antológia kötettel. Bíztam benne, hogy a kormányrendelet értelmében, talán meglehet tartani a rendezvényeket. De sajnos úgy alakult, hogy tilos lett mindenféle rendezvény megtartása a koronavírus terjedése miatt. Fájt a szívem, de egyetértve beletörődtünk a helyzetbe. Innebtől kezdve biztos volt, hogy Bonyhád is elmarad az idén.  De Mara egy kissé csillapította a szívfájdalmamat, ugyanis megkeresett, hogy lennék e azon tíz szerzők egyike, aki a heti téma kapcsán, írna  a blogoldalára.  Így került fel az Ablakom alatt című versem a heti téma kapcsán a blogoldalára. Majd egy héttel később a Poetra is felkerült. Jeleztek a kiadótól, hogy hamarosan küldeni fogják a szerkesztés első részét. Már nagyon izgultam, alig vártam, hogy milyen lesz. Mi tetszik vagy sem a szerkesztőnek, mit kell átírnom, és hogyan stb.  Következő hétvégén az én témajavaslatom alapján születtek Mara oldalára az írások. Az én témajavaslatom a Szerelem volt, így került fel a heti téma kapcsán az blogjára a Kicsi kulcstartó című versem. Következő héten megkaptam a Szövetség első részéhez az  ISBN számát.  És az első húsz oldalt megküldte a szerkesztő. Hűha volt a részemről az biztos, de igyekeztem venni az akadályokat. Így az első húsz oldal javítása után, már nem ismertem rá az eredeti történetre. Kértem pluszba még oldalakat a javításhoz.

Május

Lesz majd illatgyertyám is-.) Én már akkor láttam a Facebook oldalon. Amúgy is odavagyok értük, de hogy saját márkás gyertyám lesz, azt sosem gondoltam volna.  Egy írói és egy a könyvhöz kapcsolódik majd. A szerkesztés tovább folytatódott és egyre nehezebb, de kitartottam, jó lesz a történet a helyrepofozás után. Látszanak olyan hibák, amiket én nem vettem észre. Hónap közepén, szintén a heti téma kapcsán került fel két írásom Mara blogoldalra; Az egyformán és a Zimmer Feri című írásaim.

Június

A kiadó két közösségi oldalán is elkezdett hirdetni. Nagyon örülök neki. Remélem így majd sok olvasóm lesz és megismernek engemet.  Szerkesztés tovább folytatódott és szembesülnöm kellett vele, hogy tényleg helyre kell pofozni, mert való igaz, néhol tényleg hülyeségeket írtam.  Újabb meglepetés a Könyvmolyok szerint a világ Facebook oldalán. A könyvről írt írásom, ismételten felkerült az oldalra.

 

Július.

Befejezésre került a szerkesztés. Igen kemény hónapokon és napokon voltam túl, kivéve mikor csak hétvégén tudtam szerkeszteni, azok voltak az idegtépő órák.  El is kezdődött a könyvem előrendelési szakasza, mit nagyon vártam, hisz ilyenben sem volt még részem. Izgatottam-vártam, hogy az 1 hónap során, mennyien fogják előrendelni, tudván, hogy nem ismernek engemet. Majd egy jó kis videó készült a könyveinkről.  Majd a korrektúrázás is megkezdődött.  E hónapban a Könyvmolyok szerint a világ oldalára is felkerült a könyvem ajánlója. Na, ahogy az lenni szokott, megkaptam az első úgy mondd negatív véleményt. Amúgy pedig, jót mosolyogtam rajta. Viszont valaki azt írta alája; hogy nála a könyvem listán van és külön bekarikázta, hogy be kell majd szereznie. Nem tudom, hogy azóta a hölgy megvette- e .

Augusztus

 

Emese elküldte a végleges borítót elfogadásra. Király lett-.) Tudtam én, hogy e kép lesz a borító-J  Nagyon számoltam vissza a napokat, hisz tudtam, hogy a hónap végén fog megjelenni-.) Úgy volt, hogy 24-kén, de pár nap csúszással augusztus 27-én jelent meg a Szövetség első része.  Épphogy megjelent a kiadónál a Libri honlapján, már máris előrendelési szakaszban volt a könyvem-J Meglepetés ért a hónap végén. Ugyanis pár kollégám előrendelte a könyvet, hogy nem tudtam róla. Meg voltam győződve arról, hogy senki sem rendelte el a Szövetséget.

 Szeptember

  1. Ünnepi könyvhét is a vírus terjedése miatt online volt, ahol a katalógusában megtalálható volt a könyvem, mint 2020-ban megjelent könyv. Bookline oldalán is megtalálható lett a könyvem. Egyik kedves zeneszerő ismerősöm szólt, hogy rátalált a könyvemre az oldalon. Ahol havi újdonság kategóriában én is rábukkantam. Ami igazán boldoggá tett és meg is lepődtem rajta, mikor kinyitott az e-mail fiókodat és a Libri hírlevelében pont a te könyved az első. Sosem gondoltam arra, hogy én ilyet egyszer meg fogok érni. Majd jött a következő meglepetés a hónap elején. A Libri után az Alexandra honlapján is előrendelhető volt a Szövetség. Heti téma kapcsán, a hónap közepén kikerült a Barátság című versem. Majd az Ünnepi könyvhét alkalmából a Libri ajánlójában a könyvem szórakoztató irodalom kategóriában. Beütöttem a könyvet a keresőben, így lehet a leggyorsabban tájékozódni, és így találtam rá a Rocky . hu oldalra. ( Nem is tudtam, hogy van ilyen) S mit találtam az oldalon? A Szövetséget. A könyvem benne volt a napi sikerlistában. 36. helyen állt. Másnap újra felmentem erre az oldalra, és a Szövetség az 1. helyen állt.  Az Őszi bakancslista című versem újra olvasható volt a Könyvmolyok szerint a világ oldalon. A hónap végén a Librinél és az Alexandra oldalán már megvásárolható volt a könyvem.  Libri általános sikerlistáján is felbukkantam.

Október

 

 

 

Nagyon vártam a születésnapomat-J E napon jelent meg a Szövetség e-könyv formában-J Majd másnap a Book24 oldalára is felkerült és elérhetővé vált a könyvem. Ismét játszottam a keresővel és beütöttem a nevem. Így találtam rá arra, hogy az Álomgyárnál is elérhetővé vált a könyvem.  Hónap végén az én témajavaslatom alapján készültek az írások Mara blogoldalán, majd ugyanezen a napon kérdeztek az olvasók engem a kiadó Facebook csoportjában. Nem tudom hogyan, de kaptam egy különleges e-mailt a Lendület magazintól, miszerint, köszönik az érdeklődést. Lehet, amikor kerestem egy régebbi cikkemet a magazinnál, lehet véletlenül rákattintottam valamire. Így született meg az interjú, amit velem készítettek.

 November

 

Kicsit korán, de megírtam a télapó sapkája című mesémben található versikét. E verset jövőre megtalálható lesz abban a mesekönyvben, ami ha minden jól megy, tavasszal fog megjelenni. No, e versem felkerült a poet oldalára.  Az Alexandra hírlevelében is felbukkant a Szövetség.  A vírus is megihletett. Megszületett a kézmosás című versem, amely fel is került a Poetra. Emesével egyeztetve , kijött a nyomdából 200 darab a könyvemből, ami azt jelenti, hamarosan kikerül a Szövetség a Libri boltjaiba.  Hónap végén a heti téma kapcsán a Bárcsak lenne című versem került ki Mara blogjára.

Szintén egyeztetés után ünnepi játék indult a könyvemért a kiadó Facebook oldalán!

 December

Az én témajavaslatom kapcsán újabb írásom került ki Mara blogoldalára.  Az én témajavaslatom a Télapó volt.  Ám nagyon vártam a Mikulás napját. Hisz november vége óta tudtam, hogy a két beválogatott mesém az adventi mesekalendáriumba, mely napokon fognak felbukkanni. Idén a Bandi farkas és a Télapó sapkája című mesémet a télapó hozta december hatodikán.  Majd december tizennegyedikén Bandi farkas és a barátság című mesémet rejtette a kalendárium. Ugyanezen a napon Isabel Healian Rose velem készített interjúja került fel a blogjára. Lassan, de biztosan Libri öt boltjába is kikerült a könyvem. karácsonykor két versem került fel a Poetra Álmodik a fenyő címmel. Majd két nappal az év vége előtt Búcsú az évtől című versem, végül kiadó által hamarosan útjának indul magazinba került ki a cikkem az újévi fogadalmakkal és babonákkal kapcsolatban.