Év végi összefoglaló 2019

evvegi_osszefoglalo_2019.jpg

Január

Reméltem, és bíztam abban, hogy ez az év, az írás területén remekül fog sikerülni. Cél- egy művem megjelentetése könyv formában. Hogy sikerült-e ez is ki fog derülni az összefoglaló során. De ennyit ne ugorjunk előre az időben. Sajnos az idő előre haladtával egy betegséggel kellett szembe néznem, mely a mai napig hátráltat a történeteim írásában.

Az év első napja, igen jól indult. Megkaptam az év végi értesítőt a Poet oldaláról. Nagyon örültem neki, hisz csupa jó dolgokat írtak.

"A 2018-ban publikált verseidet összesen 1479 alkalommal tekintették meg látogatóink, ezzel pedig az év legolvasottabb szerzőinek felső 20%-ába tartozol. Gratulálunk! Bánat című versed volt a legnézettebb 223 megjelenéssel (egy-egy alkotást átlagosan 187-en szoktak megtekinteni)"

Január hetedikén ért a következő meglepetés. Tavaly augusztusban a Szövetség című sci-fi történetem első részét egy blogversenykeretében beválogatásra került az 50 remekművek közé. Láttam én, hogy van valami mozgás az oldalamon, hisz kapásból megemelkedett a nézettségi szint és rengetek csillaggal jutalmazták. Díj az volt, hogy az első 10 írást egy Youtube videó keretében népszerűsítik. (erre nem került sor) Erről majd egy kicsivel később. De meglepetés volt, hisz egyáltalán nem számítottam rá. A zsűri és az olvasók véleménye alapján a történetem. 2. helyezést ért el.

Januárt szuperül zártam. Békássy Balázs, egy bajai ismerősöm, ki szintén író, figyelmembe ajánlotta Baja város irodalmi oldalát a Virtuáriumot. Felvettem a kapcsolatot az üzemeltetőjével, és tizenötödikén már földet érett az első történetem az oldalon. Másnap egy versem és így szépen tovább..

 

Február.

26_bp-i_nemzetkozi_konyvfesztival.jpg

E hónap is jól indult. Február hetedikén két dolog is publikálásra került. A Virtuárium oldalán a Vörös Hold című sci-fi novellám került ki, a Poet oldalára pedig a Jósol a medve című versem. Másnap egy plakát. A 26. Budapesti nemzetközi Könyvfesztiválon résztvevő szerzőket hirdető. Én is rákerültem, annak ellenére, hogy idén nem vettem részt rajta, csupán Az Örökség című könyvem volt megtalálható.

 

 

 

Március.

anarchia_konyvblog2.jpg

Szuper hónap. Meglepetéssel. Természetesen el is feledkeztem arról, hogy az Anarchia Könyblog oldalán meghirdetett verses pályázatára jelentkeztem több versemmel. Már ahogy lenni szokott, épp a Facebookot böngésztem, hazafelé tartva a munkából. Az első versemet, melyet észrevettem, hogy kikerült az oldalra a buszon ülve pillantottam meg. Az első versem a Remény volt, ami tavaly olvasható volt Mimi Taylor könyvében: A bosszú árában is.  Pakson a buszt várva, ismét a Facebookot böngésztem, mikor is ismét összetalálkoztam a versemmel. A másik versem, mely aznap olvasható volt az oldalon: Az esőcsepp című versem volt.

Másnap a Poet oldalára került ki a Tavasz van című versem.

Április:

Nem április tréfa, de pont április elsején került ki a Poet oldalára az Elvesztettelek című versem, amit még középiskoláskoromban írtam, szerelmi bánatomban. Pint oldalával nem igazán szoktam foglalkozni, de azért itt is mentem a blogoldalam írásait. Nem olyan régóta használom, tábláimat épp az adott év keltezésével szoktam ellátni. Pl. Írásaim. Így lett vagy Írásaim 2018. Innen mentették le a Szövetség első részét.  Húsvét közelettével a Poeton meghirdették az ünnep kategórián belül a húsvéti verseket. Ilyenkor elbírálás és soron kívül kerülnek fel a versek. Ez volt az első, hogy húsvéti verseket írtam. Így került fel húsvétvasárnap a két következő versem az oldalra: Húsvéti nyuszi és húsvét című verseim.

Május

Egyik nap úgy döntöttem, hogy megírom a Szövetség novellaváltozatát. Egyrészt, a Virtuárium számára, másrészt, volt, hogy decemberben érkezik a történet első része e-könyv formátumba. S e novella lett volna a történet bevezetője. De mint azt írtam, a látásom miatt nem tudtam volna befejezni a kiadói szerkesztést, pedig már az év elején nekiálltam. Kiadás elmaradt, de a novellaváltozata május közepén elérhetővé vált a Virtuárium oldalán.

Június

kollazs2_1.jpg

 

Azért meglévő írásaimmal igyekeztem pályázni. Így is tettem, és a Kalocsai kortárs művészeti alapítvány által meghirdetett irodalmi pályázatára a téridő-vándor című írásomat nyújtottam be.  Helyezést nem értem el, de a Kalocsai könyvtárban egy hétig kiállításra került és olvasható volt a látogatók számára. De ezt a hónapot nagyon vártam, a napokat számoltam, hogy hónap vége legyen. Eltelt egy év, és ismét következett a Bonyhádi Völgységi Könyvfesztivál, ahol ismét bemutatkoztam, az amatőr tollforgatók társaságával. Most sajnos csak ketten voltunk Gáborral Gini és Zsuzsi nem tudott eljönni. Úgy két héttel a könyvfesztivál előtt, Gábor hívott, hogy készített egy plakátot, s utólagos engedélyemmel leszedett egy képet rólam a Facebookról. Nagyon jól sikerült a plakát. Éppúgy, mint a bemutatkozó. Ketten voltunk és a Kati. Családias légkörben zajlott a beszélgetés és idén még a nézők is interaktívabbak voltak, mint tavaly. Egyszóval, nagyon jó hangulatban zajlott, az egy óra hossza. Rá egy hónapra, nem tudni a mai napig, de a Kati (ő volt a moderátor), mindnyájunkat tiltott a Facebookról. De egy hétre rá, megjelent egy cikk rólunk, amatőr tollforgatókról a Pannon hírnökben.  Bízom Editben, és jövőre is ott lehetünk a Könyvfesztiválon

Július

Ez a hónapszámomra egy kicsit rossz volt. Táppénzre kerültem a látásommal, és vizsgálat hátán vizsgálat várt rám. De mielőtt táppénzre kerültem volna, a hónap elején jó dolgok is történtek velem. Először is, végre értesítést kaptam a Wattpad remekművekkel kapcsolatban, ugye e versenyben a Szövetség első része a Vírus második helyezést ért el. Sajnos, az egyik zsűritag önhibáján kívül, nem tudta elkészíteni a Youtube videót, így helyette a verseny oldalán kerültünk bemutatásra. Végre olvasható volt az értékelés a történetemről és a bemutatkozásom is.  Egy héttel a táppénz előtt, egy vasárnapi napon válasz érkezett az Érzés Antológia pályázattal kapcsolatba. Minden benyújtott írásomat kiadásra érdemesnek találták. Nagyon örültem neki. Már csak arra kellett várni, hogy mikor fog megjelenni. Ám, azon a vasárnapi napon újabb öröm ért. Újabb versemet választotta ki Mimi Taylor következő megjelenő könyvébe A féktelen szerelemben. A vers, mely új könyvébe került bele nem más: Az elválaszthatatlanul. A Szövetség első része, A vírus bekerült a Wattpadkritikák  olvasói listájára. Mint később kiderült, hogy e oldal a Könyvespolc magazin Wattpad oldala, ahova tavaly év vége felé már egyszer jelentkeztem e történetemmel ,de a kritikáról nem tudtam semmit sem.

 

Augusztus

evvegiosszefoglalo2019.jpg

E hónap nagyon izgalmas volt. Először is visszaküldték javításra az Érzés antológiába bekerült írásaimat. A kötetben 30 oldalt foglaltam el az írásaimmal. Szerencsére, olyan sokat nem kellett belejavítanom Kedves nyár című versem kikerült a Poet oldalára. Elég hamar bírálták el az Őszi bakancslista versemet, s hétvégén már olvasható is volt a Poet oldalán.   Közben írtam egy szösszenetet az olvasásról. E szösszenetem felkerült szintén szombaton a Könyvmolyok szerint a világ Facebook oldalára, mely nem egészen huszonnégy óra alatt fergeteges sikert ért el az oldalon. Vasárnap e szösszenetem pedig a Könyvmolyok oldalán is olvasható volt.  Poet oldalán olvasható vált az Ősztündér című versem, majd e versemmel augusztus harmincegyedikén a Könyvmolyok szerint a világ oldalán zártuk a nyarat és köszöntöttük az őszt.

Szeptember

erzes_antologia_kotet_1.jpg

Ősztündér című versemmel pedig szeptember elsején találkozhattunk össze a Könyvmolyok oldalon. Majd másnap az Őszi bakancslista került ki a poet oldalára és e versem hétvégén már olvasható is volt a Könyvmolyok szerint a világ oldalán és a Könyvmolyok Facebook oldalán is. Már nem sokáig kellett várni, csak a hónap végéig, hisz szeptember huszonötödik jelent meg az Érzés Irodalmi Antológia kötet, melyben egy versem, három novellám és 14 versem kapott helyet 30 oldalban.

evvegi_osszefoglalo.jpg

Október

Lényegében kevés dolog történt velem, két versem került ki a Poet oldalára. Tökmagház és a Szeretném című verseim

 

November

Izgalmasan kezdődött a hónap. Mara az Adventi mesekalendárium pályázat kiírója jelzett felém, hogy ismételten, éppúgy, mint tavaly, nagyon jónak tekinti a benyújtott mesémet, így elfogadta, és bízik benne, hogy e történetem kedvencek közé fog kerülni, mint tavaly a Bandi farkas kertészkedik című mesém.  Így már csak azt az e-mailt kellett megvárnom, hogy a kis mesém, melyik nap fog felbukkanni a mesém.  Hónap közepén a Poet oldalára kikerült a Télapó című versem.  E hónap érdekessége volt, hogy szinte kétnaponta kaptam az üzeneteket, hogy a Pinten több írásaimat mentették a tábláimról.

December

verselo_antologia.png

 

Ez a hónap minden tekintetben izgalmas volt.  Télapó című versem olvasható volt a Könyvmolyok szerint a világ oldalán, még hozzá december harmadikán, meglepetésként ért, nem számítottam rá, hogy ilyen korán kikerül az oldalra. Természetesen rá pár órára már olvasható is volt a Könyvmolyok oldalán is.  Ám nagyon vártam a december eleji hétvégét, hisz december hetedikén került ki az Adventi mesekalendárium alakocskájában Bandi farkas karácsonya című mesém. Hónap közepén pedig megjelent a VAN 2019 Verselő antológiakötet, melyben 10 oldalon 11 versem olvasható. Az év vége is izgalmasan zárul. Harmincadikán Újév köszöntő versem került ki a poet oldalára, és az év utolsó napján pedig Józsa Mara blogoldalán (adventi mesekalendárium) ma reggel olvashatóvá vált a b.u.ék. és a Szilveszter hajnala című versem. majd délután a Könyvmolyok szerint a világ oldalon buék című versem.

B.U.É.K. Mindenkinek